سنگ نورگذر

سنگ های نورگذر ماربونکس

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سنگ های مصنوعی نورگذر ماربونکس بپردازد.
 
درمیان گستره عظیم محصولات نوین در عرصه ساختمان سازی و طراحی فضاهای داخلی و خارجی، محصولاتی هستند که با اقبال بیشتری روبرو شده‌اند که سنگ‌های نورگذر در صدر این محصولات قرار گرفته اند. این سنگ ها که با نام تجاری ماربونکس عرضه می شوند، محصولاتی قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست هستند.
 

آیا تا به حال دقت کرده اید که چرا این سنگ ها با سنگ هایی که بر روی کابینت ها استفاده می شود فرق دارد؟ آیا می دانید این سنگ ها چه جنسی دارند؟ 

اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بیابید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

سنگ نورگذر چیست؟

همان طور که از نام این سنگ ها مشخص است به سنگ هایی که نور را از خود عبور می دهند سنگ نورگذر می گویند. در واقع این سنگ ها قابلیت عبور دادن نور از خود را دارند و همین قابلیت، سبب متمایز شدن این سنگ های مصنوعی با سایر سنگ ها شده است. 

این سنگ ها از طریق روش خاصی ساخته و تولید می شود که این روش خاص، قابلیت عبور دادن نور در این سنگ ها را به وجود می آورد.

بزرگترین امتیاز سنگ های نورگذر ماربونکس

متیاز این سنگ ها خاصیت نورگذر بودن آنها می باشد که در عین داشتن خواص ظاهری سنگ های طبیعی با عبور دادن نور از خود می توانند شرایط فوق العاده ای برای طراحان و معماران ایجاد نمایند که آنها با خلق فضاهای شگفت انگیز و خیره کننده تحولی بزرگ در معماری و طراحی فضاهای داخلی ایجاد کنند.

سنگ نورگذر
سنگ نورگذر 2
سنگ نورگذر

کاربد سنگ های نورگذر 

در دکوراسیون های داخلی سنگ های مختلفی استفاده می شود که سنگ های نورگذر از زیباترین و پرطرفدارترین آن ها می باشند. این سنگ ها حالت شفاف دارند و همین شفافیت، سبب عبور نور از آن ها می شود و افراد می توانند به راحتی طرح داخل سنگ ها را ببینند. 

این سنگ ها فقط سنگ نیستند و هنگام تاریک شدن فضا، با عبور نور از خود سبب روشنایی می شوند و به نورپردازی فضا کمک می کنند.

ویژگی های سنگ ماربونکس

از ویژگی‌های قابل ذکر برای این نوع سنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر فرسایش و خراشیدگی.
  • برخلاف سنگ های طبیعی عاری از هرگونه تخلخل می‌باشند.
  • سطوح صاف و صیقلی را ایجاد می کنند.
  • از نظر حریق پذیری در آتش سوزی ها از مقاومت مطلوبی برخوردارند.
  • از نظر بهداشتی در سطح ایده آلی قرار دارند.
  • این سنگ ها فرآیند نگهداری را بسیار تسهیل کرده و راحت تمیز می شوند.
  • بسیار سبک تر از نمونه های طبیعی می‌باشند.
  • با جذب سر صدا، محصولی مناسب برای ایجاد عایق صوتی می باشند.
  • این نوع محصولات در ابعاد دقیق و ثابتی تولید می‌شوند.
  • با عمری طولانی، دارای ثبات رنگی فوق العاده می باشند.

سنگ نورگذر با چه روشی تولید می شود؟

کافی است به این سنگ ها نگاه کنید تا متوجه شوید نور رد شده از این سنگ ها، از یک منبع نوری است. این منبع نوری، تشکیل شده از لامپ های کوچک و صفحات نوری است که سبب روشنایی این سنگ ها می شوند. این سنگ ها می توانند حدود 20 درصد، نور را از خود عبور دهند. عموما بر اثر تغییراتی که در سنگ های مرمر به وجود می آید سبب ایجاد این سنگ های مصنوعی تولید می شوند.

این روش ساخت سبب شده که این سنگ ها از ظاهر سنگ های طبیعی برخوردار باشند اما ساختار نورپردازی داشته باشند به همین دلیل، در مقایسه با سنگ های طبیعی، راحت تر و بهتر در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند.

سنگ نورگذر 4

روش های نصب سنگ نورگذر به چه صورت است؟

این سنگ ها دارای پنل صاف و مسطح نیستند پس انتظار نداشته باشید بعد از اتصال دیده نشوند. اگر می خواهید از چسب برای اتصال این سنگ ها استفاده کنید باید از ترکیباتی استفاده کنید که هم پراکندگی نور را افزایش دهد و هم خاصیت شفاف بودن سنگ ها را حفظ کند.

 

چسب های حلال و تمام خشک، برای این اتصال مناسب نیستند. این چسبها شفافیت سنگ را کاهش می دهند. پس بهتر است به چسب ها رنگدانه های اوپال سفید و موادی که به پراکندگی نور کمک می کنند اضافه کنید. چسب سیلیکونی از بهترین چسبها برای این اتصال است

نصب سنگ نورگذر با نوار VHB

این نوار برای اتصال این سنگ ها به سطوح زیرین مثل چوب، پلاستیک، شیشه و سرامیک بسیار خوب است. این نوارها در برابر نور خورشید و رطوبت بسیار مقاوم هستند.

نصب سنگ نورگذر بااتصال مکانیکی

روشهای مکانیکی از دیگر روش های اتصال این سنگها هستند. برای این کار حتما قبل از پیچ کردن سنگ، آن را با دریل سوراخ کنید. این روش بهترین روش اتصال برای سنگ های نورگذر در مقیاس بالا است.

این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ترجمه »