سنگ اسلب مرمر موجدار نور گذر

سنگ مرمر از با کیفیت ترین و محبوب ترین و لوکس ترین سنگ های جهان می باشد. یکی از منحصر بفرد ترین ویژگی های سنگ مرمر قابلیت عبور از سطح آن می باشد. این سنگ در جهان با نام Onyx شناخته می شود. این ویژگی باعث گردیده تا قیمت اسلب سنگ مرمر موجدار نسبت به سایر سنگ ها بیشتر بوده و از این سنگ در بسیاری از پروژه های لوکس و مجلل در موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. یکی از مشهور ترین و پر طرفدار ترین سنگ های مرمر جهان سنگ مرمر موجدار می باشد. سنگ اسلب مرمر موجدار با دارا بودن خواص منحصر بفرد و رنگ چشم نواز در بسیاری از موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ اسلب مرمر موجدار نور گذر
موجدار یا بی موج بودن سنگ چگونه مشخص می شود؟

در هنگام برش سنگ اگر کوپ خام سنگ در جهت لایه ها و خط های موازی موجود در ساختار سنگ بریده شود، پس از فرآوری موج ها و خط های سنگ در جهت طول سنگ خواهد. در این صورت سنگی که با این تکنیک تولید شود سنگ موجدار خواهد بود. یعنی رگه ها، شال ها و خط های موجود در سطح سنگ در جهت طول سنگ قرار دارند.

اگر بر عکس این قضیه اتفاق بیافتد و در هنگام برش سنگ، کوپ خام در زوایه مخالف و عمود بر لایه ها و خط های موازی موجود در ساختار سنگ بریده شود، پس از فرآوری سنگ ، موج ها مشهود نبوده و اصطلاحا سنگ بی موج است. یکی از نکات مهم در مورد بی موج یا موجدار بودن سنگ ها علی الخصوص سنگ های اسلب مرمر ، این که امکان بوک مچ و قرینه شدن در سنگ اسلب مرمر موجدار بسیار بیشتر از سنگ اسلب مرمر بی موج می باشد.

ویژگی های سنگ اسلب مرمر موجدار :
تراکم بسیار بالا
ساب پذیری فوق العاده
سطح صیقلی و براق
زیبایی چشم نواز و خیره کننده
قابلیت عبور نور : سنگ مرمر یکی از نورگذر ترین سنگ های مورد استفاده در ساختمان می باشد .
جذب آب ناچیز
قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورمچ

مقاومت سایشی بسیار مناسب
مقاومت فشاری بالا
قیمت بالاتر نسبت به سایر سنگ ها
و …

ترجمه »