رنگ قهوه ای در دکوراسیون داخلی و سنگ های ساختمانی متناسب با آن

رنگ قهوه‌ ای، ترکیبی از رنگ قرمز، نارنجی و سیاه است. استفاده از رنگ قهوه ای در دکوراسیون داخلی خانه یا محیط کار سبک موزونی به فضا می بخشد که حس قدرت، شکوه و جلال را زنده کرده و گرمای مخصوصی را در فضا ایجاد می کند همچنین استفاده از دکوراسیون کرم قهوه ای از گذشته تا کنون بسیار پر کاربرد بوده است.

رنگ قهوه‌ ای یکی از محبوب‌ ترین رنگ‌ ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. این رنگ علی‌ رغم آن که تیره است بسیار حس گرمای مطبوعی به فضا می‌ دهد. به همین دلیل دکوراسیون رنگ قهوه ای نیز بسیار پرکاربرد است. دکوراسیون رنگ قهوه ای یکی از رایج‌ ترین طراحی چیدمان داخلی محسوب می‌ شود. این رنگِ قدرتمند، رنگی کلاسیک است و باعث ایجاد تفاوت در فضا های بزرگ و کوچک شده و حسی صمیمی در آن ایجاد می‌ کند.

دکوراسیون باسنگ

روانشناسی رنگ قهوه ای در دکوراسیون داخلی

قهوه ای احساس سادگی، طبیعی بودن، ثبات، استحکام، استواری، و پایداری را ایجاد می کند. مردم اصولا به رنگ قهوه ای اطمینان دارند و به آن اعتماد می کنند. به همین دلیل قهوه ای نشانه راحتی و اعتماد است. در کشور های غربی قهوه ای نشانه فروتنی نیز است. همچنین قهوه ای نماد چوب، قهوه و محصولات برآمده از زمین و طبیعت است. و نیز رنگ سختی، خانواده دوستی، احتیاج به امنیت و آسایش، قدرت، بلوغ و راحتی است.

رنگ قهوه ای در دکوراسیون که یادآور رنگ طبیعت است، بسیار در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. این رنگ در دکوراسیون داخلی؛ آرامش و صلح، سازگاری، اعتبار و حتی حس خستگی را به وجود می آورد. این رنگ کاربرد های گوناگونی در فضای داخلی دارد. مثلا برای پس زمینه فضا، به عنوان رنگ تاکید کننده و برای رنگ مبل مان و دکوراسیون داخلی استفاده می شود. همچنین در ترکیب با رنگ های دیگر برای ایجاد  های زیبا استفاده می شود.

رنگ قهوه‌ ای میتواند طبیعت خاکی را به ترکیب‌ رنگ‌ های خنثی و سرد تزریق کند و آنها را پسندیده‌ تر و مقبول‌ تر سازد. بدیهی است که تاثیرات روانی رنگ قهوه‌ ای براساس تغییر تن‌ ها، طیف‌ ها و سایه‌ ها تغییر میکند. تاثیر روانی برخی از طیف‌ های این رنگ بر دیوار خانه‌ تان را تصور کنید. از این‌ رو قهوه‌ ای رنگی خردمندانه است.

سنگ های ساختمانی متناسب با رنگ قهوه ای :

به طور کلی سنگ های ساختمانی قهوه ای به خاطر خاصیت چرک تاب بودنشان و همچنین ظاهر و رنگ بسیار زیبایی که دارند، عموماً در لابی ها، سالن های پذیرایی و … جهت برقراری توازن رنگ در محیط مورد استفاده قرار میگیرند. این سنگ ها بخصوص در کشورهای اروپایی و در هتل ها بسیار محبوب بوده و به صورت گسترده ای از آنها استفاده می کنند.

سنگ های ساختمانی مناسب با تناژ قهوه ای برای دکوراسیون منزل یا محل کارتان شامل سنگ تراورتن گز عنبر کرم، سنگ تراورتن گز عنبر شکلاتی، سنگ تراورتن گردویی، سنگ تراورتن حاجی آباد، سنگ تراورتن آتشکوه، سنگ مرمریت یاقوت سیرجان، سنگ مرمریت همای ابریشم، سنگ مرمریت هرسین و …می شود که برای بررسی بیشتر سنگ ها میتوانید برروی لینک سنگ دلخواه کلیک نمایید.

جمع بندی :

همانطور که در این مقاله مطرح شد در طراحی فضای داخلی، رنگ قهوه ای از جمله رنگ های تاثیرگذار به حساب می آید. این رنگ نمادی از زمین و طبیعت می باشد و استفاده از آن نمایانگر آن است که شما فردی مهمان نواز و خون گرم هستید. بعلاوه استفاده از رنگ قهوه ای در طراحی داخلی خانه به شما این امکان را می دهد که در کنار آن از رنگ های زیاد دیگری نیز استفاده نمایید. همچنین برای دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان با تناژ قهوه ای میتوانید از سنگ های ساختمانی متناسب که در مقاله به آن پرداخته شد، استفاده نمایید.

 

   جهت کسب اطلاعات بیشتر  در قسمت تماس باما و  همچنین می‌توانید سنگ ستاره سبز را در اینستاگرام دنبال کنید.

ترجمه »