سنگ تراورتن
راهنمای خرید سنگ تراورتن

خرید سنگ تراورتن

احتمالا بارها برای شما پیش آمده که برای تهیه سنگ نمای ساختمان خود یا خرید سنگ تراورتن به بازار مراجعه کرده باشید، هنگام انتخاب و خرید سنگ نتوانسته اید تفاوت بین سنگ های تراورتن را تشخیص بدهید، صنایع سنگ معدنی ستاره سبز  در این مقاله به شما کمک می کند که در انتخاب و خرید خود باید به چه نکاتی توجه کنید.

مهمترین مسئله در خرید سنگ نمای خود صداقت و اطمینان به فروشنده است که متاسفانه بعضی از فروشندگان اطلاعات درستی به مشتریان خود نمی دهند و به جهت بازارگرمی و فروش بیشتر سنگ های مشابه سنگ های برند را با نام سنگ های برند به مشتریان معرفی مینمایند.

برای حل این موضوع کافیست کمی اطلاعات مان را در مورد سنگ های تراورتن بالا ببریم تا خرید مناسب و مطمئنی داشته باشیم، همانطور که میدانید سنگ های تراورتن به دو روش موج دار و بی موج برش و فرآوری میگردد. اگر تراورتن موج دار برش داده شود تشخیص نوع سنگ و معدن سنگ تراورتن کمی راحت تر است زیرا سنگ معادن مختلف دارای موج های متفاوتی است که یکی از راه های تشخیص انواع سنگ تراورتن موج سنگ تراورتن است.

بعنوان مثال موج سنگ تراورتن عباس آباد و موج سنگ تراورتن دره بخاری و حاجی آباد کاملا از هم متمایز است.

اما اگر سنگ تراورتن بصورت بی موج برش داده شود تشخیص نوع و معدن سنگ کمی تخصصی تر و مشکل تر است.

شما اگر قصد خرید سنگ تراورتن برای نمای ساختمان خود دارید اولین چیزی که به آن توجه خواهید کرد رنگ سنگ است که براحتی قابل تشخیص و تمایز است. دومین پارامتر جنس و مرغوبیت سنگ است که باید دقت بیشتری کرد و ما در ادامه به چند نکته اساسی و مهم در مورد تشخیص جنس و مرغوبیت سنگ تراورتن اشاره خواهیم کرد.

تشخیص جنس و مرغوبیت سنگ از ظاهر و روی سنگ اصلا قابل تشخیص نیست. زیرا سطح سنگ در فرآیند فرآوری توسط پرکننده های رزین و اپوکسی پر میشود و توسط ساینده ها سابیده و براق میشوند و میزان تخلخل و تراکم سنگ از روی سطح سنگ مشخص نمیباشد. بنابراین برای تشخیص جنس و مرغوبیت سنگ باید پشت سنگ و قطر سنگ دقت کرد زیرا قطر و پشت سنگ هیچگونه عملیاتی در فرآیند تولید بر روی آن صورت نمیگیرد. و به راحتی میتوان میزان تخلخل و تراکم سنگ را دید. هر چه قدر تخلخل کمتر و تراکم سنگ بیشتر باشد جنس سنگ مرغوب تر است.

انواع تراورتن
ترجمه »