تلفیق سنگ مرمریت با دکوراسیون کلاسیک

در این مقاله قصد داریم به صورت مجزا به بررسی تلفیق سنگ مرمریت با دکوراسیون کلاسیک بپردازیم پس با ما همراه باشید. معماری کلاسیک، سبکی از معماری می باشد که در یونان و روم قدیم بنا گذاشته شده است. در طول قرن ها، معماران با الهام گرفتن از این تمدن ها، ایده های سنتی آنها را مورد استفاده قرار داده است. در مجموع، معماری کلاسیک دربرگیرنده تمام ساخته هایی است که از سبک یونان و روم باستان نشات گرفته است. حالا و در دوران معاصر بسیاری از معماران در راستای احیای سبک کلاسیک برآمدند تا واقعی ترین و قدیمی ترین سبک معماری را زنده نگاه دارند.

ساختمان‌ های چوبی در این دوره جای خود را به ساختمان‌ های سنگی و مرمر دادند. این سبک بر روی استفاده از ستون‌ ها و سنتوری یا همان آذین بالای درب تأکید داشت و در واقع از ستون به عنوان مقیاسی برای تمامی ابعاد یک معبد استفاده می‌ شد. یونانی‌ ها و رومی‌ ها به اعتقاد بسیاری از مردم، در هنر و مجسمه‌ سازی به درجه‌ کمال رسیده بودند و جهان غرب نیز تحت تأثیر معماری آن‌ ها قرار داشت.

همچنین معماری کلاسیک از مفاهیمی مانند سرزندگی ، فروتنی و هوش برخوردار است. 

این نکته را خاطر نشان کنیم که منظور از سبک کلاسیک لزوما نمای خارجی ساختمان یا منحصر به طراحی پذیرایی و اتاق نشیمن نمیباشد بلکه به کمک این سبک معماری، می توان فضاهای مختلفی مانند آشپزخانه، اتاق ها، سرویس بهداشتی را نیز طراحی نمود.

برخی از ویژگی های سبک کلاسیک در دکوراسیون و معماری عبارتند از :

به طور کلی میتوان سه مورد از ساده‌ ترین قوانینی را مطرح کرد که یک ساختمان بی‌ نقص باید از آن‌ ها پیروی کند: داشتن دوام و استحکام، کاربردی و زیبا بودن و سبک کلاسیک علاوه بر برخورداری از این ویژگی ها دارای ویژگی های خاص خود نیز می باشد که عبارتند از :

  • تقارن و تناسب : ساختمان های کلاسیک معمولاً متقارن هستند و دارای ویژگی هایی مانند ستونها و پنجره هایی هستند که از یکدیگر فاصله یکسانی دارند.
  • ستون هایی به سبک خاص (یا شیوه) : این شیوه های کلاسیک برای معماری یونان می تواند دوریک، یونی یا کورینتی باشند. رومیان نیز از روش های توسکانی یا ترکیبی استفاده می کردند.
  • ایوان جلویی در بالای سنتوری (آذین بالای درب) : بسیاری از خانه ها و ساختمان ها یک ایوان جلویی دارند که در قسمت بالای سنتوری کلاسیک قرار دارد و همچنین درب ساختمان معمولا در مرکز آن قرار دارد.
  • مصالح ساختمانی با دوام : در معماری کلاسیک از مصالحی مانند سنگ ساختمانی چون مرمر و مرمریت، بتن و آجر استفاده میکنند.

 

 

طراحی داخلی

جمع بندی :

از آنجایی که یکی از ویژگی های بارز سبک کلاسیک در معماری، ساختن ساختمان های باشکوه و سنگی می باشد بنابراین استفاده از سنگ های ساختمانی چون مرمر و مرمریت در این نوع سبک معماری و درواقع تلفیق سنگ مرمریت با دکوراسیون کلاسیک بسیار رواج دارد چرا که سنگ های ساختمانی دارای ساختار طبیعی، زیبایی منحصر به فرد همچنین طرح ها و رنگ های متنوع می باشند و برای این سبک معماری بسیار مناسب هستند.

   جهت کسب اطلاعات بیشتر  در قسمت تماس باما و  همچنین می‌توانید سنگ ستاره سبز را در اینستاگرام دنبال کنید.

ترجمه »