بهترین سنگ کف نما

بهترین سنگ برای کف نما 

در زمانهای قدیم مردم برای کف پوش ساختمان های خود از فرش یا موکت استفاده میکردند ولیکن امروزه در طراحی های مدرن امروزی از سنگ بعنوان کف پوش استفاده میشود.

 سنگ یک متریال طبیعی است که با محیط زیست سازگار است و دوام آن نسبت به سایر متریال ها بیشتر است.

 ولی شما به خوبی میدانید که سنگ ها از کانی های مختلفی تشکیل شده اند و کانی ها واکنش های مختلفی نسبت به فعل و انفعالات شیمیایی و فیزیکی دارند. 

 بهتر است قبل از خرید سنگ کف شناخت کافی از آنها داشته باشیم. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که بهترین انتخاب را برای سنگ کف داشته باشید.

انواع سنگ کف

سنگ ها بطور کلی بادوام و ماندگاری طولانی دارند و به همین دلیل از دیر باز در سنگ کف از آن استفاده میشده است ولیکن همانطور که قبلا اشاره شد سنگ ها از نظر ساختار به چندین گروه تقسیم میشوند که هر کدام میتواند برای محیطی سازگار یا ناسازگار باشد.

سنگ کف گرانیت:

سنگ های گرانیت از مقاومت فشاری و سایشی بالایی برخوردار هستند و از گزینه های بسیار خوبی برای سنگفرش مکان هایی است که تردد بسیار بالایی دارند و یا اجسام سنگین بر روی آن در حال جابجایی است. همچنین مکان هایی که در معرض مواد شوینده و شستشوی زیاد هستند، سنگ گرانیت بهترین گزینه میباشد. از جمله مواردی که سنگ گرانیت مناسب کف میباشد، سنگ کف پارکینگ ، سنگ کف اداری، سنگ کف تجاری، سنگ کف مشاعات و سنگ کف محوطه

سنگ کف نما گرانیت

سنگ کف مرمریت:

سنگ های مرمریت مقاومت فشاری و سایشی خوبی برخوردارهستند و تنوع رنگ بالایی دارند و میتوان از سنگ مرمریت برای سنگ کف واحدهای مسکونی ، سنگ کف واحد های اداری و مشاعات از آن استفاده کرد. اگر شما قصد دارید کف واحد مسکونی یا اداری خود را سنگ فرش نمایید یکی از بهترین گزینه ها سنگ مرمریت است.

سنگ کف تراورتن:

سنگ های تراورتن مقاومت فشاری و سایشی زیادی ندارند و از تخلخل بالایی برخوردار هستند و گزینه خوبی برای سنگ فرش نمودن واحد های مسکونی ، اداری و تجاری نیستند ولیکن سنگ تراورتن در برابر نورخورشید و سرما و گرما مقاوم است و گزینه بسیار مناسبی برای سنگ فرش کف محوطه و سنگ کف پشت بام میباشد.

سنگ چینی

سنگ چینی :

سنگ های چینی مقاومت فشاری و سایشی بالا و جذب آب پایینی دارد و گزینه بسیار مناسبی برای سنگ کف تمامی سطوح ساختمان با انواع کاربری میباشد.

سنگ های مرمر مقاومت سایشی بالایی دارند جذب آب پایینی دارند و مناسب سنگ کف تمامی فضاهای داخلی ساختمان میباشد.

سنگ های لایم استون و سند استون گزینه های مناسبی برای سنگ فرش داخلی و بیرونی نیستند.

سنگ کف بیشتر بصورت تایل و اسلب استفاده میشود و هر چه قدر اندازه سنگ بزر گتر باشد زیبایی آن بیشتر خواهد بود. امروزه اکثر طراحان و آرشیتکت ها در طراحی کف ساختمان از سنگ های قواره بزرگ و بصورت بوک مچ و فورمچ استفاده میکنند.

سنگ مرمر

ویژگی های سنگ کف

ترجمه »