معرفی انواع سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن تکاب از جمله سنگ‌های رسوبی و ساختمانی است که تشکیل شده ازکربنات کلسیم است.

 این سنگ بقایای باقی مانده از رسوبات چشمه‌های آب گرم در استان آذربایجان غربی است.

 به دلیل وجود فضاهای خالی موجود در این سنگ که با گازهای موجود در آب های گرم پر شده و این گاز ها موجب ایجاد تخلخل در درون سنگ می‌شود.

یکی از معروف‌ ترین نوع‌ های تراورتن تکاب، نوع سیلور آن است و به دلیل اینکه کمیاب است و محدودیت تولید دارد و استخراج آن محدود است بسیار آن را خاص کرده

 و به دلیل صادراتی بودن و پرطرفدار بودن در بین کشورهای خارجی تقاضای این محصول بالاست و متناسب با خواست مشتری‌ها استخراج می‌شود.

این سنگ در بین معماران و دیزاینرها معمولا پرطرفدار است ، چرا که این نوع تراورتن را با سنگ‌های روشن ترکیب می‌کنند که هارمونی خاصی را ایجاد می‌کند که بسیار زیبا و چشم نواز می‌شود و گرمای خاصی به محیط می‌بخشد. 

عمده‌ی صادارت این سنگ به صورت کوپ‌های خام است و همچنین به صورت اسلب و تایل هم فرآوری و به فروش می‌رسد.

 

تم رنگی تراورتن تکاب

از نظر رنگ سنگ تکاب دارای تم رنگی کرم، بژ و شکلاتی است و به دو روش بی‌موج و موج‌دار برش داده می‌شود و به دو صورت ساییده، چرمی هم فرآوری می‌گردد.

 زمینه رنگی این سنگ بسیار متنوع است و طیف رنگی گسترده این سنگ در مقایسه با سایر تراورتن ها باعث برتری تراورتن تکاب شده است. 

ترکیب سنگ تکاب

1. کرم روشن 

     2.رنگ ابرو بادی 

3.سیلور روشن 

  4.رنگ شکلاتی 

5.رنگ عسلی 

مقایسه سنگ تراورتن تکاب با سایر سنگ‌ها

تراورتن تکاب که درجات مختلفی دارد و درجات بالاتر آن از نظر جنس و رنگ سنگ با تراورتن حاجی آباد و دره بخاری می‌تواند رقابت کند و می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای سنگ‌های تراورتن حاجی آباد و دره بخاری باشد چرا که نسبت سنگ‌های حاجی آباد و دره بخاری قیمت مقرون به صرفه‌ تری دارد.

محصولات

ترجمه »