انواع اسلب و سنگ چینی کریستال

۱- چینی کریستالو

چینی کریستالو یکی از لوکس‌ترین کاشی‌های شیشه‌ای و موزاییکی در هر دو نوع مات و براق بوده که در مجموعه‌ای از رنگ‌ها ارائه می‌شود و مطمئنا در هر دکوراسیونی که استفاده گردد آن را شیک و به روز نموده و تکمیل کننده زیبایی محیط است.

موارد استفاده از چینی کریستالو
دیوارهای مسکونی و تجاری

۲- چینی لاین بلک (الیگودرز)

چینی لاین بلک سرامیکی لعابدار با خطوطی مشکی، رنگی تیره و ضخامت ۹ میلیمتری با خطوط افقی در سطح و تزیینات منحنی یکی از زیباترین سرامیک‌های لعابدار به رنگ مشکی بوده که خوشایند طراحی داخلی به سبک معاصر است. نام‌های دیگر این چینی اسموتی ماتریکس بوده و از جمله سنگ‌هایی است که از گذشته در صنعت ساختمان سازی وجود داشته و تاکنون نیز جایگاه خود را حفظ نموده است. فرآوری این سنگ در کشور ما ایران در نقاط مختلفی صورت می‌گیرد که از جمله مهمترین و معروف‌ترین ایستگاه تولید این سنگ الیگودرز در استان لرستان است و عمدتاً آن را به صورت تایل و اسلب فرآوری و عرضه می‌کنند که اسلب آن از نظر قیمت مقرون به صرفه‌تر است.

۳- چینی اسپرلوس

چینی اسپرلوس یکی از پرکاربردترین چینی‌ها و کاشی‌ها در صنعت ساختمان سازی و ساخت دیوارها و کف توالت حمام و آشپزخانه است و از جمله سنگ‌های کریستال جدید تولیدی ایران است. این چینی‌ها با تم خاکستری، خطوط نامنظم سفید، ساب پذیری بالا و جذب آب پایین یکی از پراستفاده‌ترین چینی‌ها نزد مردم است. طرح‌های این چنینی عمدتاً به صورت اسلب و در مدل‌های بوک مچ و فورمچ به فروش می‌رسد.

موارد استفاده چینی اسپرلوس
از سنگ اسپرلوس در نمای ساختمان، سنگ فرش آشپزخانه‌ها و پذیرایی لابی، سنگ پله دیوارهای داخلی ساختمان و سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌کنند.

۴- چینی پرشین اسکاتو

سنگ چینی پرشین اسکاتو با زمینه سفید و خطوط طوسی و مشکی شباهت زیادی به سنگ ارسبکاتو دارد و به نسبت سایر انواع چینی‌ها این سنگ قیمت مناسب‌تر و ارزان‌تری دارد. فرآوری آن نیز به صورت بوک مچ و فورمچ و فروش آن نیز به صورت اسلب انجام می‌گیرد.

موارد استفاده چینی پرشین اسکاتو
از این سنگ در سنگ فرش هال و پذیرایی، دیوار و کف لابی هتل و تالارها، سنگ کابینت و کانتر سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌کنند و آرامش و زیبایی خاصی به محیط داخلی و خارجی ساختمان می‌دهد، همچنین مقاومت بالایی در برابر رطوبت گرما و سرما و سایش دارد.

۵- چینی بلک فیوژن یا فیوژن سیاه سیرجان

سنگ چینی کریستال محبوب بلک فیوژن با زمینه مشکی و رگه‌های سفید و تیره و اغلب بنفش و طراحی زیبا و بسیار شبیه به سنگ طبیعی از جمله سنگ‌های پرکاربرد در صنعت سنگ فرش نمای داخلی ساختمان است. این سنگ با براقیت و شفافیت بالا و جنس مرغوب یکی از مقرون به صرفه‌ترین سنگ‌ها بوده که در ایران با نام چینی مشکی سیرجان شناخته می‌شوند.

موارد استفاده بلک فیوژن
از سنگ چینی مشکی سیرجان در نمای داخلی ساختمان، سنگ فرش لابی هتل و رستوران، سرویس بهداشتی، کف و دیوار ساختمان‌ها و در طرح‌های بوک مچ و فورمچ استفاده می‌شود.

۶- چینی روما

کاشی چینی روما یا چینی خمین ایران با پس زمینه سفید و طوسی و با تخلخل بسیار کم و سطحی صاف یکی از معروف‌ترین سنگ‌های ایران است و یکی از انواع چینی‌های مناسب در دکوراسیون منازل و محیط‌های پر رفت و آمد کاری در اغلب محیط‌های آب و هوایی است.

موارد استفاده سنگ چینی روما
از این سنگ در نمای بیرونی و داخلی سنگ فرش هال وپذیرایی، آشپزخانه، سنگفرش لابی، سنگ پله و دیوارهای داخلی ساختمان‌های مدرن و در طراحی فضای داخلی مدرن استفاده می‌کنند که بسیار ایده‌آل است.

ترجمه »